YLEINEN NOISE FIILISTELY SUOMEKSI

Started by FreakAnimalFinland, July 30, 2023, 10:39:06 AM

Previous topic - Next topic

Manhog_84

Mites Filthwomb viime lauantaina? Tämä olisi kiinnostanut.

Haare

Quote from: Heppakirjat on November 15, 2024, 07:33:08 AM
Quote from: FreakAnimalFinland on November 14, 2024, 04:53:51 PMTaanoin kun Amek-Maj taisi pähkäillä onko nyt takki tyhjä noisen nauhoitusten osalta, kyllä sieltä saatiin raavittua inspikset kasaan sillä tämä uusi Hiisi prod CD on kyllä todella kovaa kamaa! Artistilla on ollut kyky sekä säilyttää tiettyä tunnelmaa ihan sieltä ekasta kasetista lähtien, mutta aina jotenkin yllättää ja polkaista ihan jotain uutta kehiin mitä ei oikein muut tee.

Varsinkin ensimmäinen kappale löi ällikällä kun levyn pari päivää sitten laitoin pyörimään. Romun ja kolinan ääriviivat ja tilan ääni (liekö tila vai joku ontto esine, ken tietää) paremman sanan puutteessa hengittävät hienosti. Ei turhaa hätiköintiä. Jos joskus on pohtinut mitä on dynaaminen ääni niin väitän, että tämä on. Eräällä tapaa tulee jopa ruotsimeiningit mieleen, mutta omilla erikoisilla piirteillä. Levyllä on muutenkin hienoja kohtia luuppien kera. Hyvä levy!
Mulle tuli jotenkin sellainen "Amek-Maj plays Violent Shogun"-fiilis. Oon tottunut Amek-Majlta odottamaan sellaista harsh noise-ilottelua niin tää oli jotenkin hiukan haastavampi, mutta hyvä levy kyllä!

Eastman-Noisecastista tulin kirjoittamaan; mahdollisesti paras Noisecast-jakso tähän mennessä. Helvetisti tuli samoja keloja mitä itsekin joskus pyöritellyt. Yllättävän usein kuulee tyypeistä jotka on uransa alkupuolella luulleet suunnilleen keksineensä noisen niin toi perehtyneisyys historiaan miellytti kovasti. Aikoinaan kun olin WCN-podcastin haastattelussa niin jätin namedroppaamatta mm.60-luvun kokeelliset/elektroakustiset hommat koska pidin itsestäänselvänä että kaikkihan nyt sen verran on skenen historiaan tutustuneet. Myöhemmin on tullut selväksi että näin ei ole, poikkeuksena 70-luvulla syntyneet suomalaiset jotka vaikuttaa kaikki kulkeneen kirjaston "musiikkikulttuurien sulautumat"-hyllyn kautta.
John Hudakin nimeä ei kovin usein nykyään kuule. Itelle on jäänyt erityisesti mieleen että ensimmäinen NETTIJULKAISU joka tuli vastaan oli Hudakia. Saittia en muista, vuosi oli ehkä -99 ta-00 mutta oli wav-audiolinkit ja jpg, joka oli tulostusvalmis kansi leikkuuviivoineen. Näistä tehty CDR hyllyssä yhä.
Summ summarum; helvetin mukava oli kuunnella asiantuntevaa keskustelua.

Commander15

Ennakkovaroitus koskien tulevaa STEEL RÄÄSEIKKÖ AROUND OULU III -tapahtumaa! Tulevassa Steel Rääseikössä esiintyvät Nostoväki, Decondition, Vigilantism sekä Jumalainen Kullervo, tarkemmat infot seuraavan linkin takaa:

https://special-interests.net/forum/index.php?topic=13697.0

FreakAnimalFinland

TG1 CD ja TG Third mind movements CD, näistä tuli irtonaiset pahvikansi CD:t ja olisiko myös molemmista vinyylit ekaa kertaa? Ainakin jälkimmäisestä tupla LP formaatissa. CD:llä matsku soi isolta osalta saumattomasti, joten jää nähtäväksi miten LP versio editoitu. Tuleeko jotain feidejä tms. TG1 tuli alunperin 1986 CD formaatissa ja ei taida olla mitään muita versiota ollut kuin vasta nyt. Mukana 1986 booklet liner notes ja kuvat. Kaikki jäsenet kirjoittelee sen ajan kommentit bändistä ja lafkasta. Alkuun kun kuunteli 1979 nauhoitukset ja perään lähti 2007 live matskut, hetken aikaa olikin fiilis että aika yllättävän lähellehän tässä se yleinen fiilis on jäänyt. Lähinnä teknologiset innovaatiot muuttaa soundia, mutta kyllä lopulta tulee selväksi että 1979 sessiot kestäneet aikaa huomattavasti paremmin kuin nyt jo hieman "ompas aika 2007" soundinen nauhoitus, heh!
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

merta

Quote from: kamariherra on November 14, 2024, 01:35:19 PM
Quote from: merta on October 29, 2024, 11:52:49 AMEnnakko varoituksena

22.2 2025 lahdessa olisi tarjolla taas viimaa ja villasukkia

Lavalla:
Marja Ahti
Aprapat
Heppakirjat
Nuori Veri
Samuli Näsi
ja Näsiä

15€
byob
Jne

Eventti sivulle tulossa myöhemmin

Tänne on kyllä saavuttava, olettaen, että samassa elokuvateatterimestastassa kuin viimeks. Nuori Veri siinä miljöössä... huhhuh!

Sama mesta kuin viimeksi ja päiväsellä kulmantakana GP-O dokkaria 13:30.

FreakAnimalFinland

Viime päivinä tullut kahlattua läpi sellaisia oudomman musan levyjä jotka jäänyt noisemanian keskellä pinoihin lojumaan ja odottamaan. Jimi Tenor and his Shamans "diktafon" LP tuli bongattua Joensuun Popdivari Vuoromies liikkeestä parillä kympillä. Muistikuva oli että tämä 1989 ilmestynyt levy oli outoa kamaa ja... no, onhan se! Parhaimmillaan kyseessä jopa jonkinlaisen industrial-post-punk perkussio myllytyksen helmi, mutta lisäksi on niitä sietämättömiä bile funk biisejä, heh. Ei huono, mutta itselleni juuri sellainen kuriositeettijulkaisu jonka perustelu on lähinnä että vanhempi Suomalainen julkaisu jossa riittävän kokeellinen meno ja historiallisia kytköksiä.
Toinen oli Pelle & Romantiks "Konerunoja" LP. Ostin runokirjan silloin kun se ilmestyi ja olin törmännyt kirjaan Ylen jutussa. Vaikka kirja on puhtaasti ironiaa ja ivallista matskua, se on sellainen like cut & paste Paavolaisen ja kumppanien hommista, että tavallaan yhdistyi parikin hyvää kulmaa. Ensinnäkin, Paavolaisen omat ja miehen esittelemien tekijöiden futuristinen ja moderni myllytys on edelleen niin elinvoimaista että jopa ironian läpi niistä välittyy tietty fiilis. Toisaalta, se että maailma on muuttunut niin radikaalisti että moni futurististien ja modernistien optimismi ja vauhtiharha sata vuotta myöhemmin on muuttunut hieman ankeaksi. Edelleen nyt, ajatus nahka-kypärässä moottoripyörällä tuntematonta valloitusta kohti kiitävä hahmo ja leningit tuulessa lepattaen huulipunalla koristellut naiset vinkkailee silmää..  on toki äärihyvä, mutta tulevaisuus toi äänettömällä lelulla ratsastamista huomioliiveissä ja teflonpintaiset nukkemaiset ihmiset ahdistuneena tarkoituksettomissa yksiöissään... Noooh, levy tuli myöhemmin ja odotellessa pääsi unohtuman, mutta olikohan Pertin Valinta mistä se osui kätöseen? Itse assosioin levyn parhaimmillaan Boyd Rice sooloilla olevaan vibaan, jossa kieli poskessa runoillaan jazz pätkien päälle. Eli, parhaimmillaan todella hyvää, pahimmillaan hirvittävää ja raivostuttavaa. Tämä ei tietenkään ole vain negatiivinen ajatus, sillä itse ainakin kahlaan läpi paljon raivostuttavan rajalla olevaa matskua, ettei taiteen kokeminen ole pelkkää puhdasta mielihyvänappulan ränkkäämistä.
Jos aihe kiinnostaa, LP levy varmasti vielä saatavilla, Netistä löytyy spotify puolelta. Myös soundcloudissa maksumuurin takana. Melkein paras aloittaa tekijän haastattelusta jossa kuulee pätkät runoista, mutta ei sitä LP:n tyylistä missä pääasiassa musa kokoajan taustalla. Mielenkiintoisinta kirjasta kerrotut taustat:
https://areena.yle.fi/podcastit/1-62648896
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

bad milk

Soitin eilen Haudat-keikan eräissä yksityisbileissä. Mestassa oli ihan kunnollinen, isohko PA, joten oli mukava höylätä menemään. Tuli samalla koeponnistettua ekaa kertaa tuollaisilla äänenpaineilla setuppi, jossa olen käyttänyt sanelimen mikkiä liveäänilähteiden, siis sellaisen romukopan, mikittämiseen. Ei muuten kannata, heh! Soundi laitteessa on sinänsä todella korvanmyötäinen, mutta tuli huomattua, että sen mikki poimii tehokkaasti aivan kaiken tilassa kovaa soivan äänen, joten settiin kaavailemani hienovaraisempi dynamiikka meni heti kättelyssä roskiin. Eipä silti, olen yhä sitä mieltä, että live-tilanteisiin usein liittyvä tarve vähän improvisoida tilaan ja PA-laitteistoon reagoivan tekniikan kanssa on itse asiassa yksi antoisimpia aspekteja live-noisen tekemisessä.

Mutta mutta, toimisikohan esimerkiksi jokin rumpu/tomimikki pistemäisempään äänten poimintaan livenä? Kokemuksia? Olisi kokonsa puolesta hyvä, ja kiinnitys taitaa usein hoitua jollain klipsisysteemillä tai ruuvimekanismilla, mikä olisi näppärää. Kontaktimikki ei oikein palvele tarkoitusta, jos lähteinä on mukana muutakin kuin hyvin soivia (metalli)pintoja.

FreakAnimalFinland

Veikkaan että laitteessa on joku pikkuinen konkkamikki jonka tarkoituksena lienee ottaa sanelu/keskustelu talteen vaikka ei olisi ihan huulilla. Voi olla että ihan perus dynaaminen mikki ei kerää ympäristön ääntä samaan tapaan, vaan lähinnä suoraan edessä ja lähellä olevan?
Dynaamisen perus laulu/instrumentin nauhoitus mikin soundikin monesti paljon coolimpi kuin kontaktimikin. Toki riippuen mitä haluaa.

Viime aikoina kuullut rapsaa parilta muultakin yksityistilaisuudessa ja hyvin erikoisissa tilanteissa soittaneilta. Vaikka tilanteet rajaa pois isompien lössien osallistumisen, niistä on hauska kuulla ja voisin kuvitella että myös muitakin inspiroivan!
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

bad milk

Quote from: FreakAnimalFinland on November 24, 2024, 03:24:16 PMVeikkaan että laitteessa on joku pikkuinen konkkamikki jonka tarkoituksena lienee ottaa sanelu/keskustelu talteen vaikka ei olisi ihan huulilla. Voi olla että ihan perus dynaaminen mikki ei kerää ympäristön ääntä samaan tapaan, vaan lähinnä suoraan edessä ja lähellä olevan?
Dynaamisen perus laulu/instrumentin nauhoitus mikin soundikin monesti paljon coolimpi kuin kontaktimikin. Toki riippuen mitä haluaa.
Joo, siis sinänsä se toimii juuri niin kuin on tarkoitettukin. Tuo minun nauhurini on vielä leso STEREO-mikillä varustettu C-kasetteja syövä malli. Joku Ylen kilpi siinä on selässä. Toimii hienosti sekä tila/kenttä-äänityksiin että lähietäisyydeltä erilaisten pisteäänien poimimiseen.

Oon välillä käyttänyt noita perus dynaamisia mikkejä livenä, mutta vaatii melkein ständin, että vapautuu molemmat kädet äänilähteiden ja muun laitteiston operoimiseen. Ständin käyttö puolestaan on jotenkin jo lähtökohtaisesti apeaa hommaa. Seuraavaksi kattauksesta varmaan löytyy joku nuottiteline, kun tuolle tielle lähtee.

Mutta joku tällainen voisi lähteä testiin:
https://www.thomann.de/fi/t-bone_cd_55.htm

FreakAnimalFinland

Quote from: Manhog_84 on November 18, 2024, 05:19:58 PMMites Filthwomb viime lauantaina? Tämä olisi kiinnostanut.

Se oli sellainen hyvin kehityskelpoinen setti! Homma mikä vaatisi säätöä on vielä laulu/noise balanssien säätö ja homma mikä 3 hengen kokoonpanossa livenä muutenkin haastava, että kaikkien tasot olisi "ideaalit". Hitaasti ja hiljaisemmin lähtenyt setti, mihin ensin tuli hieman liian kovaa vokaalit, sitten noiset lähti kohdilleen ja hieman ehkä Young Hustlers / Alfarmania / Iron Clad vibaisesti useamman eri soundisen laulajan yhteistä mylvimistä. Jopa yllättäen, parhaita elementtejä oli putken kilkuttelu! Se jos mikä on noisessa oikein loppuvastus osaston hommia saada kuulostamaan järkevältä. Isompikin putki on usein nolohko kilaus, jonka näin "been there done that"-tyyppisesti tietää. Nyt kuitenkin se kilaus ja perässä seurannut reverbi oli jotenkin hienosti "tonaalinen" elementti joka ei varmasti yrittänytkään olla rujoa räimettä, vaan juuri sellainen piinaava sointi. Videomatsku oli karkeaa kuvastoa ja kyllä kommandopipomiehet kettinkien kanssa räimimässä pellinpalaa on ihan tervetullut vaihtelu kaiken muun oheen! Ei näitä nyt kuitenkaan kovin usein pääse näkemään. Jos projekti saisi tämän setin nauhalle treeniksellä kunnon soundilla, veikkaan että kuuntelijoita olisi ja itsekin kyllä pyöräyttelisin.


E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

FreakAnimalFinland

Quote from: bad milk on November 24, 2024, 05:32:21 PMMutta joku tällainen voisi lähteä testiin:
https://www.thomann.de/fi/t-bone_cd_55.htm

Itselläni saattaisi olla joutavana läjä tuollaisia mikkejä. Ei tosiaan mitää kalliita ja soundi sellainen aika neutraalin ankea, heh! Etuna juuri se ettei hifisti ota mitään etäisiä sivuääniä.
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

FreakAnimalFinland

ei ole tarkoitus spämmätä topiccia tukkoon, mutta hieman ihmetytti että podcasti missä puhutaan noisesta ja kukaan ei ole ainakaan minun nähdäkseni asiasta maininnut? Yleensä tulee kaikki noiseen liittyvä seurattua aika tiiviisti. Eli alla oleva postaus on Sarven facebookista, mutta aika nihkeä paikkahan some on ja facebook totaalisen out, mutta pistetään tähänkin kun luulisi että noisepodcastit kiinnostaa?!


KAIKKI RAKASTAA YSÄRIÄ - LISÄÄ!

Tuli eilen jatkettua ysäri podcastien kuuntelua ja tämä jaksohan tuli jo kesällä, mutta eipä ole kukaan minulle suositellut, joten voin olettaa että lukijoissa monta jotka eivät myöskään ole kuulleet siitä. Jakso ottaa kiintopisteeksi Sonic Youthin, mutta bändihän ei ole varsinaisesti ysäribändi, mutta kulma onkin mielenkiintoisempi:
"Moni ei ostanut 80-luvulla Sonic Youthin levyjä, mutta jokainen joka osti, perusti vaihtoehtorockbändin 90-luvulla. Sonic Youth on ysärirokille Velvet Underground.

Vieraana on musiikin monitoimimies, muusikko, radiojuontaja, ohjelmapäällikkö, DJ ja Tampereen elävää musiikkia elävöittävä Janne Laurila."

Tietäen hieman mikä mies Laurila on, noiden mainittujen asioiden lisäksi, pystyi olettamaan että jutussa tulee olemaan mielenkiintoisia juttuja. En väitä etteikö nuo mainitut asiat olisi merkityksellisiä, mutta itselleni miehen tekemiset noisen saralla on taatusti kiinnostavampaa kuunneltavaa! Mies mainitsee Savage Gospelin jonka tiimoilta tulee ihan mukavasti asiaa. Tarkempaa raporttia omista vanhoista noiseista ei tule, mutta noisea kyllä käsitellään ihan mukava määrä jakson aikana! Mies jossain vaiheessa mainitsee ysärin hommista "noise flyerit imatralta" ja kyllä siinä hieman hymy kävi huulilla kun lojuin paljussa podcastiä kuuntelemassa kaljaa ryystäen. "Hei! Meitsi mainittu!". Oikein kovan luokan noisetietäjät voi yrittää jäljittää millä kokoonpanolla Laurila on levyttänyt pahamaineiselle suomalaiselle noiselafkalle! Kyseinen julkaisu ansaitsisi reissuen ja sitä on ruinattu vuosien varrella monesti, mutta saa nähdä...

Itselleni ei moni tälläinen indie/noiserock/alternative homma ole iskenyt juuri ollenkaan. Jaksossa puhutaan mm. Nirvanasta aika usein. Nevermindin läpilyönti yhdysvalloissa oli siinä 1991 lopussa ja Suomeen bändi tuli festarikeikoille 1992 kesälle, joten eiköhän se siinä kevään aikana ole soinut radioissa aivan helvetisti. Itse olin siinä vaiheessa kovaa vauhtia siirtymässä Kreatorista brutaaliin death metal ja grindcore / noisecore hommiin ja ei kyllä mikään villapaitajätkien rock kiinnostanut yhtään. Vähän sama kuin Pantera. Kaikki itseäni hieman nuoremmat tuntuu palvovan Panteraa yli kaiken, mutta kaiken maailman Exhorderit, Napalm Deathit ja Immolationit oli siinä päräytelty kun Panteraa puski joka tuutista naamalle niin ei edes missään vaiheessa tullut mieleen että sellaisia levyjä pitäisi hankkia.

Toki voivat olla hyviä, mutta homma nimenomaan sellainen että jo ennen ysärin puoliväliä kiinnosti nimenomaan noise hommat siinä määrin piinaavasti että tein jopa virheen että myin ison osan metalli levyistä pois kun ajattelin että ihan turha tässä elämässä enää musaa kuunnella kun melun mahdollisuudet on niin rajattomat että mitäpä sitä jotain riffejä tai melodioita fiilistelemään kun on jo ylittänyt sellaisen homman paljon pidemmälle, tai syvemmälle, miten sen nyt ottaa.

Jaksossa mainitaan useampia noisen kovia tekijöitä ja puhutaan tavoista miten siihen aikaan informaatiota saatiin. Thurston Mooren hommat saa toki paljon huomiota, kun on jakson punaisena lankana. Miehellä on roolinsa myös noisen puitteissa. Todella innokas levynkeräilijä, mutta myös todella kova promoilija. Sana ehkä väärä, mutta sellainen hahmo joka ilmeisesti kokenut lähes velvollisuudekseen käyttää asemaansa pienien ja outojen bändien ylös nostamiseksi. Ei huono tapa! Lämppäreiksi hoideltu outoja rämistelijöitä, zineissä esitelty tuntemattomia tekijöitä, DJ hommissa soittanut ihan kaikenlaista hämärää. Kerran yksi kaveri mainitsi että Thurston oli New Yorkissa vetämässä noise kassu DJ settiä ja kun keikan jälkeen oli käynyt katselemassa sitä kassulaaria mikä oli mukana, silmään oli osunut suhteellisen rare Grunt ysäri kassu. Kun oli ihmetellyt että mistäs tuollainenkin suomi noisen jalokivi löytynyt, Thurston oli tokaissut että saat sen jos haluat. On hyvin mahdollista että satoja tuhansia levyjä omistava jätkä ei ehkä yhtä kassua kaipaa! Tai, toisaalta, voi kaivata.
Eräs tuttu jätkä oli aikanaan ärsyyntynyt että Thurston aina mehusteli jotain amerikan hipster noisea ja selitti että miettinyt jos kurjaa britti voimaelektroniikka sisältävän seuraavan julkaisunsa mainospuheeseen laittaisi selling pointiksi että "Thurston Moore ei ostaisi tätä kassua!". Pidin läppää hieman tarpeettomana, ja ei lafka sitä lopulta käyttänyt, mutta hauskaa oli että kun kassu tuli pihalle, Thurston Moore oli eka jätkä joka sen tilasi! Heh...

Jaksossa puidaan hieman noisen ja voimaelektroniikan eroja ja makutottumuksia. Ei liene mikään ylläri että Laurila asemoituu enemmän sinne elämänmyönteisen harsh noisen suuntaan ja mies suhtautuu terveellä kriittisyydellä kaikenlaisten inhottavien jätkien ruumispino-noisea kohtaan. Oli hauska hetki kun mies mainitsee jollain festarilla nähneensä jonkun "keep power electronics out of my harsh noise" -paidassa ja puidaan hieman sitä machopullistelu osastoa joka sillä saralla saattaa ilmetä. Ehkä kyse oli kuitenkin "Keep industrial out of harsh noise" paidasta? TAI, haluan nähdä jätkän joka pyörii festeillä "keep power electronics out of my harsh noise" paidassa! Kyllä asennepaitoja pitää olla.

Tuota The Ritan tekemää Keep industrial out of harsh noise paitaa on ihmetelty ja naureskeltu siitä lähtien kun se ekaa kertaa ilmestyi kaiken kansan nähtäville. Asiaa puitiin jopa sen ajan noise podcasteissä ja oli hauska huomata miten vaikka ääri-huolestunut Harsh Truths podcastin mies esitti asian olevan juuri tuollainen protesti kaikkea industrial kulttuurin puolelta valuvaa paskaa kohtaan. Eli otaksui vaivasti että kyse on statementistä seksismiä, syrjintää, ihmisarvoa loukkaavaa matskua vastaan jne. Asian tutkimista auttaa jos tsekkaa vaan mitä tekijä itse paidasta sanoi. Silloin aikanaan piti pistää jopa Harsh Truths jätkälle palautetta että mitä sää oikein hourailet noissa jutuissa kun niissä ei ole järjen hiventä. Hommahan oikeasti meni niin että The Rita jätkä sai aina ihmisiltä kutsun tulla noise keikalle ja sitten kun sinne meni, alkaa thump thump thump biitti paukkua. Kanadassa kun ollaan, sellainen Skinny Puppy ja Frontline Assembly on takuulla imetty jo äidinmaidossa ja se industrial musan tanssi biitti tungettuna noisen sekaan ärsytti miestä niin suunnattomasti että heitti vaatimuksen että mitäs jos industrial pidettäisiin erossa noisesta!

Jos mieheltä kysyttäisiin että mitä mieltä naisten esineellistämisestä, ääri rujosta voimaelektroniikasta tms, mies varmasti artikuloi fetissinsä niin tyylikkäästi että sehän kuulostaa vain coolilta, vaikka tarjolla olisi kuristettuja neitokaisia ja keskitysleiristä nimensä napanneen italia surinan palvontaa.

Pidän itse tavallaan hassuna sitä tilannetta, miten "vaihtoehtoväki" palvoo niin täysillä Incapacitants johtomiehen ammattia. Toki se on hauska lisä ja bändi on ehdottomasti kaiken palvontansa ansainnut. Itsekin haalinut kaiken mahdollisen matskun mitä vaan kätöseen saa ja pidän yhtenä merkittävimmistä alan bändeistä, mutta jos jotain elämäniloisen ja coolin esimerkkinä pidetään investointipankkiirin ammattia... niin, se on vähän kuin kiukuta seksismistä ja huonosta käytöksestä, ja boikotoida vaikka lafkoja joilla joskus joku epämiellyttävä julkaisu, mutta hymy huulilla vinguttaa luottokorttia amazonin suuntaan, tai oikein ilakoida kun pääsee hyötymään kiinan orjatyövoimalla duunatusta roskasta. On toki mahdollista että ihmiset eivät niinkään palvo investointipankkiiria vaan sitä hauskaa "ristiriitaa" että pankkiirikin voi olla melujätkä, joka on toki hauska lisä. Mutta jos nyt oikein mietittäisiin sellaisia oikean maailman problemaattisia (heh!) juttuja, itselleni tuntuu hassulta että monet oikeasti hyvin haitalliset asiat kelpaa oikein mukavasti, kun taas inho kohdistuu johonkin tavallaan hyvin triviaaliin asiaan, vaikka äänilevyyn jossa ihan hitusen karkeampi kuva kannessa kun taas se varsinainen totaalisen tuhon järjestelmä aiheuttaa enemmän vaan olankohautuksia?

No, eipä sitä tarvitse alkaa juuri moralisoimaan, mutta asian pohtiminen voi olla välillä ihan hauskaa puuhaa! Laurila kertoo podcastissä myös Lydia Lunchin viimeisimmästä suomen vierailusta. Muistelen että se tapahtui päälekkäin jonkun muun kanssa. Joskus kerroin kaverille että olisi levyhyllyssä suht iso pino Lydia Lunch spoken word levyjä, mutta moni levy on sellaista traumojen läpikäymistä tai nalkuttamista että voiko sitä varsinaisesti nautinnokseen kuunnella? Ei välttämättä ainakaan hauskaa! Silti tämäkin hahmo on itselleni aika kultti sankari. Ja miten voisi olla olematta kun kovien Cinema of Transgression pätkien tähtenä niin ihku ja musahommissa jos voi namedroppailla yhteistyökuviot Sonic Youthin, Einstürzende Neubautenin, Nick Caven ja Rowland S. Howardin kanssa, kyllä siinä on aika kova luu kyseessä. Aikanaan kun Lydian kanssa oltiin samalla keikalla, rouva oli todella kiukkuinen suurimmalle osalle venuen tyypeistä, mutta syystä tai toisesta oli hyvin myötämielinen Sadion miehistöä kohtaan. Kun vedettiin takahuoneessa nahkamaskit päälle ja meitsi könyää vessasta ilman paitaa, nahkatakissa ja nahmamaskissa, Lydia Lunch kääntyy katsomaan ja tokaisee "Now I like you guys even more". Siitä vaan sitten lavalle tarjoamaan jos ei silkkaa ihmisarvon halveksuntaa, ainakin matskua jossa vähintään sen arvon pitämistä hyvin vaihtelevana ja tapauskohtaisena määreenä.

https://open.spotify.com/episode/7heo7imMR4wdZMHWxyn1Mz

(jonka perään hieman mehusteltu myytäviä levyjä)
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

Commander15

Oon jo tovin ollut sitä mieltä, että joku valtavirtaisen maailman hyväksynä sijoituspankkiiri on huomattavasti elämälle vieraampi ja ennen kaikkea vaarallisempi entiteetti kuin joku epäilyttävä ja "ongelmallinen", totaalisesti marginaalissa operoiva yksityishenkilö! Päädyin viime viikonloppuna keskusteluun, jossa tietyissä PE ja noisehommissa läsnä oleva karkeus nähtiin jonkinlaisena "edgyilynä". Toki se voi jossain tapauksissa näyttäytyä sellaisena, mutta yleistävänä kannanottona se on kyllä hieman... laiska?

Toi "Keep industrial out of Harsh Noise" -splittipaita on mielestäni kyllä oiva osoitus kunnon julistuksen voimasta, jo sen perusteella että miten tämä on jo aiemmin herättänyt kuhinaa sekä keskustelua internetissä. Olen itsekin päätynyt keskustelemaan aiheesta, kun olen samanlaista paitaa julkisesti pitänyt päällä. Se on hyvä että keskustelua herää!

Oon pari päivää ollut Iron Fist of the Sun -psykoosin kourissa. Helvetin hyvä projekti, omiksi suosikeiksi ovat nousseet pitkäsoitot Who Will Help Me... sekä Family Survival Strategy. Näissä on melko uniikki tunnelma ja soundi, harvan sähköinen yleissoundi toimii ja sitä korostaa tällainen kuiva kka linjasoundi. Hienosti sovitettua ja linjakkaasti toteutettua power electronics -soundia, paino sanalla electronics! Hyvin addiktoivaa ja monitasoista ääntä, nämä pitää ehdottomasti hankkia fyysisinä julkaisuina.

MT

Tyhjä Pää sekä The Kolmas soitti keikat Oulussa entisessä tissibaarissa, nykyään jonkinsortin pop-up tapahtumapaikka. Ehkä eniten silmiinpistävä asia oli yleisön puute, paikalla oli itseni mukaan lukien KOLME maksanutta! Kävi kai teemaan, The Kolmas jne... heh! Tyhjä Pään setissä riitti tavaraa, roipetta ja kilometrimitalla piuhaa. Setissä ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta ehkä hieman liikaa soundin hakemista ja niitä hyviä kohtia mehusteltiin todella vähän. Ehkä liika keskittyminen gearinpaljouteen verotti soundien fiilistelyä, en tiedä? The Kolmas taas oli aivan suvereeni, ei mitään ylimääräistä vaan pelkkää asiaa. Isot bassobiitit jyskäsi ja päälle maalailtiin monenlaista syntikkakuviota, levyiltä tuttua hommaa mutta livenä vaan vielä parempaa. Viimeinen biisi oli Kolmas Musiikki CD:ltä tuttu huutobiisi, kerrostettuna loopperiin moninkertaiset Lenen huudot sai lopun tuntumaan todella maaniselta, todella mainio lopetus. Keikkaa katsellessa tuli mieleen että Läjäkin kellottaa jo 66 vuotta, ja keikkaa painetaan samalla tasaisella tahdilla. Melekonen voimahahmo, pakko arvostaa.

Jäi tosiaan vaan ihmetyttämään miten näin kovalle keikalle ei löydy yleisöä Oulun kokoisessa kaupungissa, luulisi täällä nyt olevan edes muutaman noisediggari itseni lisäksi. No, näin tällä kertaa, heidän tappionsa. Narisen lisää Noisecastissa vielä.

piisti

21.2.25 15540 Lahti

Niinkuin tossa hieman aiemmin suunnittelin niin ennen Villasukkia otetaan löysät pois!

Lämpimästi tervetuloa jokaiselle säädylle, kylänmiehelle sekä tuntemattomille.

Paikka on mainio juhlistaa syntymäpäiviäni, sekä tuutata ääntä. Se on vuokrattu vuorokaudeksi, joten sisätiloissa yöpyminenkin mahdollista.

Semi-julkinen kiitokseni jo etukäteen esiintymään suostuneille! Sekä pieni huomautus, että joudun ehkä jonkinlaista osallistumismaksua muilta kuin artisteilta pyytämään, ettei mun tarvi ihan kaikkee kustantaa. Vaikka haluaisin..

Ylpeänä ilmoitan;

Haudat
Jazzhand
Kitu
Mogao
Moozzhead
Rotat
Umpio