YLEINEN NOISE FIILISTELY SUOMEKSI

Started by FreakAnimalFinland, July 30, 2023, 10:39:06 AM

Previous topic - Next topic

piisti

Quote from: V.T.R on March 20, 2024, 07:20:48 PMTänään ollut vapaapäivä ja tässä soinut Arv & Miljö: Samlinga 2-CD kokoelma ja sehän oli taattua laatua. Ei tuulen ujellusta vaan ehtaa harsh noisea ja industrialimpaa Ruotsi villasukkaa. Ei mitään moitteita.
Tää on just "sitä" Arv & Miljö saundia mihin ihan ihastuin. Ja tässä tää taas pyörii. Ja kun noissa miljöissä pyörittiin niin raaputas tosiaan joku rapsa! Jäi itellä päällimmäisenä mieleen nauru. Mulla yks kirppari kiikarissa mistä lähtee kasettidekkiä talouteen etsiskeleen. Sen verran nauhaasyövää nuo nykyiset, ettei oo uskaltanu Aprapat-nauhaa sinne sovitella. Täytyy työajalla sit syssymmällä korjata.

bad milk

#421
Eilen ehti istua pitkästä aikaa noise-kassujen kanssa alas vähän pidemmän kaavan kautta. Soittolistalla ainakin:

Mogao "Tri-Kàya" on aivan erinoamainen. Helppo ymmärtää, miksi moni, lafkan promotekstiä myöten, on name droppaillut Popol Vuhin tämän nauhan yhteydessä. Se Hiisin päästämä CD-julkaisu jäi nyt vielä odottamaan otollisempaa hetkeä.

Moth Drakula "Live in Purgatory II" liikkuu melko omaperäisen teksturaalisen noisen maastossa. Kenties tässä on tyypillistä laveampi paletti erilaisia lähdeääniä ajossa, ja lopputulos on kyllä mielenkiintoinen ja ehdottoman suositeltava. Myös "Live in Purgatory III" on pyörinyt nauhurissa hiljattain, ja on niin ikään hyväksi todettu.

Francisco Meirino & Altar of Flies -collab-kassu "Exhausted, we fall" tarjoilee tutunkuuloista kenttä-äänitystä ja nauhamanipulaatiota yhdistettynä elektronisempiin ulottuvuuksiin. Monipuolinen nauha, jonka kokonaisuuden hahmottaminen taitaa ottaa useamman kuin yhden kuuntelun.

Nuori Veri "NVV" operoi ehkä aiempaa nuhaisempien soundien parissa. Välillä nauhan musikaalisemmasta osastosta tuli väistämättä mieleen jotkut Blazebirth Hall -kamat, niinkuin vaikka Forestin instrumentaalit, mutta se ei todellakaan ole koko totuus. Ääni ja teksti onnistuvat yhdessä luomaan todella immersiivisen kuuntelukokemuksen, joka johdattelee jonnekin loppukesäisiin peltojen, metsien ja hylättyjen latojen maisemiin. Lämpimät suositukset tälle kassulle, ja hatunnosto artistille!

FreakAnimalFinland

Nuori Veri kassussa on etenkin vokaaleissa entistä nuhaisempi soundi. Se on minusta hyvä ominaisuus. Ei varsinaisesti kovana kritiikkinä, mutta huomiona joskus totesin artistille että aggressiivisesti huudettuna ilmenee pieni ristiriita sanotun sisällön ja ilmaisutavan välillä. Se ei taiteessa tietenkään ole aina huono juttu. Voi tuoda erikoisen lisän. Samoin laulun "tuotanto" joka ei suoraan sulaudu itse ääneen, vaan tulee musan päälle "narraationa". Minusta uuden kasetin soundissa nimenomaan vokaalit on entistä enemmän sulautuneet samaan äänimaisemaan missä muut äänet tapahtuvat? En nyt kovin tarkasti alkanut vertailemaan ja analysoimaan, mutta se oli fiilis heti ekalla pyöräytyksellä.

Tenhovoimassa oli hitusen puhetta rural noise -termistä ja ihmettelin miten voisi olla että sen käyttö olisi etenkin suomessa jäänyt huomaamatta, heh! Toki meikeläisen horinat ei kaikkia kiinnosta, mutta aiheesta on puhuttu varmaan jo... toistakymmentä vuotta vaihtelevalla intensiteetillä ja viime vuosina useampikin tekijä jotka itse tai heidän yhteydessään muiden toimesta termiä viljellään.  Kun aikanaan Troniks foorumilla asiasta herättelin keskustelua, amerikan nuorisossa aiheutti lähinnä huvittuneisuutta. Aikuisten ihmisen suomi skenessä varmaan tilanne juuri päin vastoin. Osa jopa ihan rehellisesti ns elää sitä elämää. Jos aihe kiinnostaa ja jäänyt lukematta, SI nettisivun kynäilyä aiheesta:

https://special-interests.net/main/ruralist-industrial/
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

MT

#423
NOISECAST JAKSO 8

Jaksossa numero 8 vieraana Pasi Markkula. Yksi suomalaisen noiseskenen pitkäaikaisia tekijämiehiä, aktiivisuutta yli 30 vuotta takana ja tahti jatkuu yhä kiivaana. Kokopitkiä levyjä tipahtelee tasaiseen tahtiin, sekä Bizarre Uproarin että muiden projektin osalta. Bizarre Uproar on tunnettu karskista ilmaisusta ja haastavasta visuaalisesta ilmeestä, joka aiheuttaa poikkeuksetta mielipiteitä molempiin suuntiin, löytyy palvojat ja inhosta kavahtavat. Haastattelussa käydään läpi 90-luvun alkupuolta milloin Aunt Mary muuntautui Bizarre Uproariksi, ja kuinka kaari lähti siitä rakentumaan. Filth and Violence levylafkaa ei toki voi olla huomioimatta, ja myös muita projekteja. Haastattelun toimitti Osku.

YT & Spotify!

https://youtu.be/Kql8taqz8d8?si=Ak0_niE2Jk59t7al

piisti

Tähän aamutuimaan The New Boyfriends-Universal Noise. Tässähän on paikoin jopa voitokas tunnelma. Avautuu ihan eri tavalla kuin pimeimpinä vuodenaikoina. Jo ilmestyessään osoittautui kiinnostavaksi, enkä jaksa uskoa että kurssi kääntyy. Aikaahan tämä vaatii näemmä kuunteluiden välillä. Taitaa olla nyt kierros 5

FreakAnimalFinland

Quote from: MT on March 26, 2024, 07:38:52 AMNOISECAST JAKSO 8

Jaksossa numero 8 vieraana Pasi Markkula. Yksi suomalaisen noiseskenen pitkäaikaisia tekijämiehiä, aktiivisuutta yli 30 vuotta takana ja tahti jatkuu yhä kiivaana. Kokopitkiä levyjä tipahtelee tasaiseen tahtiin, sekä Bizarre Uproarin että muiden projektin osalta. Bizarre Uproar on tunnettu karskista ilmaisusta ja haastavasta visuaalisesta ilmeestä, joka aiheuttaa poikkeuksetta mielipiteitä molempiin suuntiin, löytyy palvojat ja inhosta kavahtavat. Haastattelussa käydään läpi 90-luvun alkupuolta milloin Aunt Mary muuntautui Bizarre Uproariksi, ja kuinka kaari lähti siitä rakentumaan. Filth and Violence levylafkaa ei toki voi olla huomioimatta, ja myös muita projekteja. Haastattelun toimitti Osku.

YT & Spotify!

https://youtu.be/Kql8taqz8d8?si=Ak0_niE2Jk59t7al

Mainiota! Ei sisällä oikeastaan mitään erityisen härskiä, joka yhtä aikaa sekä positiivista että jättää myös ehkä varaa yrittää saada mies joskus avaamaan myös "visuaalista", "lyyristä" (kjeh..) ja "taiteellista" puolta syvemmin. Jakso tavoittaa kyllä Bizarre Pasin juuri sellaisena mitä mies onkin. Ei mikään vihainen angstaaja, vaan hymy huulilla ja innoissaan omiaan touhuileva hyvinkin positiivinen hahmo. Sieltä tulee pari oikaisua minun haastattelussa olleisiin hieman rohkeasti vedettyihin vuosilukuihin jne.

Pasi mainitsee paluu aikakauden kovana vaikutteena Grunt - Last Grip To Sanity levyn. Gruntin historiassa tyypilliseen tapaan, sekin levy ei "pitänyt" olla sellainen. Alkupuolen kamat narulla on 2003 ja niistä piti tulla lathe cut 10" Streicher jäbän uudella lafkalla. Ei tullut ja lisäsessio tehty eri aikaan ja rahapulassa malttamattomana ensin CDR julkaisu ja 2005 sitten 100kpl LP reissue.. ja vasta nyt paljon myöhemmin oikea CD reissue. Jos pistää matskun soimaan, voi olla että BU 2005 aikakauden julkaisuihin melko selviä yhteneväisyyksiä, mutta BU toki veti tosi vikkelästi ihan omanlaisen lähestymistavan. Ohjeistin millä laitteilla matsku on tehty ja miten. Korg pandora boxit oli aika kovassa käytössä. Siihen aikaan olivat ensisijaisesti livehommiin pienen kokonsa ja patterikäyttöisyyden vuoksi. BU vaan otti niistä vehkeistä huomattavasti laajemmin oikein ilon irti ja useamman laiteen kanssa luuppaus ja looppien kelailu stutterloop tykitys oli aika hillitöntä menoa siinä vaiheessa mitä moni pitää artistin merkittävimpänä ajanjaksona.
https://www.youtube.com/watch?v=_Pos97X_od0&t=1086s
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

piisti

Nyt kun kuunteli pidemmän audion kun taannoin Yleltä niin ymmärrän täysin yhteistyön Äijälän kanssa. Samanlaisia hähättelijöitä tuntuvat ainakin haastatteluissa olevan. Sopivat yhteen kun paita ja perse. Vai pitäisikö sanoa Nyrkki & Kyrpä...joo, ei todellakaan mitenkään syvällisesti asioita avattu.

FreakAnimalFinland

Tässä on aika hyvä jakso Edvin Sora Podcastiä. Aiheena on ambient ja noise ja sinnepäin. Asiaa käsitellään perspektiivinä genre yleensä että artistin omat tekemiset. Eri lähestymistapojen vivahteita käydään läpi pikaisesti ja hommissa ei mennä ns liian syvälle, vaan pysytellään niin että.. ehm.. "tavalliset kuuntelijat" voi saada irti enemmän kun namedroppaillaan niitä isompia nimiä ja käydään läpi Cage, Eno, Merzbow, futuristit, vanhat kokeelliset musat jne. Lisäksi podcast on n. 50 minsaa joka on selvästi hieman editoitu tiiviimmäksi, mutta ei mitenkään jäykästi "ohjattu". Kenties lähinnä löysät pois, hyvällä soundilla ja Edvin Sora sekä Brysk artikuloi epäröimättä ja kakistelematta.



https://www.supla.fi/episode/a69c15eb-76d4-5ca1-9b9d-fdbcc2819bcc

#13 - Kenneth Kovasin - Ambientin ja noisen asialla
49 min 25 s
Kenneth Kovasin ([ówt krì] & BRYSKT) on ambient- ja noisemuusikko, jonka kanssa olen saanut kunnian itsekin tehdä yhteistyötä - niin levylle kuin livenäkin.

Tässä jaksossa syvennymme musiikkiin jota kaikki eivät välttämättä pidä musiikkina lainkaan. Musiikkiin joka imeytyy aivopoimuihin huomaamatta ja ohjaa tiettyyn tunnetilaan. Musiikkiin josta voi nauttia aktiivisen kuuntelemisen lisäksi myös alitajuisesti.

Keskustelemme siitä mikä inspiroi tekemään dystooppisia äänimaailmoja ja kuinka soitinrakentamisessa on vain mielikuvitus rajana. Entä miksi noiselle on isketty varsin ikävä leima ja kuinka siitä voisi päästä eroon?
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

RURAL RESISTANCE

Kaikki Noisecastit toki kuunneltu ja niin tämä viimeisinkin. Hyvä että näitä kovia luitakin on saatu mikrofonin ääreen, sillä niiltäkin löytyy yllättävän vähän haastatteluja suomeksi. Olen ollut Bizarre Uproarista tietoinen vajaa parikymmentä vuotta ja seuraillut sekä julkaisuja että muuta meininkiä aika etäältä. Siinä on kiistatta tiettyä taiteellista arvoa ja mielenkiintoisia elementtejä, mutta toisaalta myös paljon luotaantyöntävää, kuten lienee tarkoituskin. BU vaikuttaakin sen sortin elämäntyöltä ja kokonaistaideteokselta, että se lienee lopulta aika harvoja varten. En ole ihan varma onko se minua varten, en nimittäin välttämättä kaipaa sen tyyppistä sisältöä elämääni. Ajattelenkin, että se mitä kaataa aivoihinsa menevään suppiloon vaikuttaa omaan olotilaan ja ajatteluun yllättävän paljon. Varsinkin jos toistoja alkaa kertyä. Tai olo on varmasti aika erilainen jos katselet viikon Avaraa Luontoa tai jos katselet Bizarre Uproarin videoita. Ajoittain voi toki ottaa maistiaisen ja sylkeä sen pois suusta jos niikseen tulee.

Selvennetään vielä sen verran, että ylläoleva ei ole mikään moralistinen kannanotto, vaan ennen kaikkea makuasia. Ainoa julkaisu joka on löytynyt omasta hyllystä on Unsafe & Insane, mutta olen melko varma, että projektin "kausista" löytyisi joku toinen ajanjakso joka äänellisesti osuisi omaan makuun paremmin. Ehkä pitäisi kokeilla sludgekautta? Tai Dekadenzia tai jotain näitä ihan uusimpia julkaisuita? Tai ehkä lopulta kuitenkin jatkaa villasukan imeskelyä.

piisti

Tuohon Markkula-haastikseen vielä; En tiiä monesko kohtaaminen haastattelijan ja artistin välillä tämä oli, mutta se vanha kunnon Miksi-jatkokysymys olisi ollut paikallaan. Vuosia pyörineet miehen Tuotokset tässäkin taloudessa. Nyt, kun olisi ollut tilaisuus raottaa hieman mysteerin verhoa, niin tilaisuutta ei käytä kumpikaan.
 Oikeastaan on ihan sama saako joku rotasta hepatiitin(paitsi ehkä Oskun kannalta) Oikeastaan on ihan sama järkyttyikö joku, ja jos niin Miksi/Miksei?
 Ymmärrän tietenkin, että jos liikutaan niin henkilökohtaisilla alueilla, ettei niistä halua enempää avautua niin miksi edes lähteä. Joka tapauksessa tämähän suorastaan vaatii jatko-osaa!
 Miksi se kiinnostaa, että Afrikassa raiskataan lesboja? Miksi tietyt teemat toistuu? Miksi siinä live-sirkuksessa on hyvä olla avustajia? On helppo vastaus et; näin mä näen ne asiat! Ja et kiinnostaa. Näyttää hyvältä. Oi miksi, Pasi? Tässä vaiheessa olisi kunniakasta avata lisää! Siis laadukasta tekemistä kaikin puolin, mut tää nyt herättää enemmän kysymyksiä kun vastauksia. Ehkä koko ns.elämäntyö onkin vain se. Kysyä, ei vastata.
 Ehkä Turku vastaa kun siellä huudetaan?
 

piisti

Romua,ruiskeita ja rutinaa-tuotanto vuosi näemmä 2011. Useampi haastatelluista ukoista vieläkin elossa ja potkii. Nyt Kettuselle ihan lapaan et 2.0 kehiin!

DBL

#431
Quote from: FreakAnimalFinland on March 27, 2024, 02:17:53 PMTässä on aika hyvä jakso Edvin Sora Podcastiä. Aiheena on ambient ja noise ja sinnepäin. Asiaa käsitellään perspektiivinä genre yleensä että artistin omat tekemiset. Eri lähestymistapojen vivahteita käydään läpi pikaisesti ja hommissa ei mennä ns liian syvälle, vaan pysytellään niin että.. ehm.. "tavalliset kuuntelijat" voi saada irti enemmän kun namedroppaillaan niitä isompia nimiä ja käydään läpi Cage, Eno, Merzbow, futuristit, vanhat kokeelliset musat jne. Lisäksi podcast on n. 50 minsaa joka on selvästi hieman editoitu tiiviimmäksi, mutta ei mitenkään jäykästi "ohjattu". Kenties lähinnä löysät pois, hyvällä soundilla ja Edvin Sora sekä Brysk artikuloi epäröimättä ja kakistelematta.
Tää oli kyllä hyvä, vaikka ne välimusateknot olikin aika haastavat heh. Hauskassa seurassa tuolla, kun muita podcastissa haastateltuja on mm. Esko Kovero, Kauko Röyhkä ja Simo Frangen. Kennethin jutuissa on sen verran paljon DIY-puolta, jänniä laitteita ja sitten vastaavasti tuollaista "korkeakulttuurijuttua" niinku keikoilla olleet tanssijat että siinä on paljon mistä saada ote vaikka kokeellinen ääni ei äkikseltään kiinnostas, joten siinä mielessä tommonen juttujen pohjaaminen "taviksille" oli oikein hyvä.

Quote from: RURAL RESISTANCE on March 27, 2024, 07:12:18 PMAinoa julkaisu joka on löytynyt omasta hyllystä on Unsafe & Insane, mutta olen melko varma, että projektin "kausista" löytyisi joku toinen ajanjakso joka äänellisesti osuisi omaan makuun paremmin. Ehkä pitäisi kokeilla sludgekautta? Tai Dekadenzia tai jotain näitä ihan uusimpia julkaisuita? Tai ehkä lopulta kuitenkin jatkaa villasukan imeskelyä.
Ekana tulis mieleen vinkata Grunt-haastiksessakin sivuttu Mass/FF: https://www.youtube.com/watch?v=owqJ8Zg9jb8
Sludge-kaudelta suosittelisin levyä Amputaatio. Youtubessa on siltäkin samplebiisi mutta sen laatu vaikutti olevan aika suttanen joten suosittelen tsekkaamaan muuta kautta. Haastiksessa mainittu Vihameditaatiokin on toki hyvä, että ei siinä: https://www.youtube.com/watch?v=HmRIXcgku4s

Quote from: piisti on March 27, 2024, 09:42:32 PMTuohon Markkula-haastikseen vielä; En tiiä monesko kohtaaminen haastattelijan ja artistin välillä tämä oli, mutta se vanha kunnon Miksi-jatkokysymys olisi ollut paikallaan. Vuosia pyörineet miehen Tuotokset tässäkin taloudessa. Nyt, kun olisi ollut tilaisuus raottaa hieman mysteerin verhoa, niin tilaisuutta ei käytä kumpikaan.
Nojoo ihan totta kyllä, mutta sen mitä oon BU:n haastatteluja lukenut ja kuunnellut niin tää on kyllä ihan samaa linjaa. Vastaamista ei kierrellä, mutta vastaukset on lyhyet ja semmoset "noh nää jutut nyt kiinnostaa niin tällaista tulee tehtyä"-henkiset, heh. Vastuu tulkinnasta jää kuulijalle. Mut ei kyllä haittais yhtään jos haastikselle tulis jatko jossa noihin syihin ja motiiveihin koitettas paneutuu enemmän, onnistu se sitten tai ei.

Edit:
Tuli haastattelussa mainitusta logo-asiasta mieleen DIY-vinkki. Jos on kollaaseja varten hakusessa hankalemmin suomilehdistä löytyviä kirjaimia niinku B, Z, X jne, niin apteekkien esitteet ja mainokset on tosi hyviä hyödynnettäviä kun lääkkeiden nimistä noita löytyy. Yhteen tulevaan lehteen tuli näiltä tiimoilta hyödynnettyä postin tuomia apteekin lehtisiä. Iloisia askarteluhetkiä!

FreakAnimalFinland

Quote from: RURAL RESISTANCE on March 27, 2024, 07:12:18 PMEn ole ihan varma onko se minua varten, en nimittäin välttämättä kaipaa sen tyyppistä sisältöä elämääni. Ajattelenkin, että se mitä kaataa aivoihinsa menevään suppiloon vaikuttaa omaan olotilaan ja ajatteluun yllättävän paljon. Varsinkin jos toistoja alkaa kertyä. Tai olo on varmasti aika erilainen jos katselet viikon Avaraa Luontoa tai jos katselet Bizarre Uproarin videoita. Ajoittain voi toki ottaa maistiaisen ja sylkeä sen pois suusta jos niikseen tulee.

Selvennetään vielä sen verran, että ylläoleva ei ole mikään moralistinen kannanotto, vaan ennen kaikkea makuasia.

Kyllä, tälläistä makuasiaa yleensä paisutellaan hieman liikaa. Vaikka itsellä onkin hyvin laaja maku monen asian suhteen, on tiettyjä juttuja joiden kanssa voi todeta että ihan jees, mutta tämän enempää ei tarvitse sisällyttää elämään. Vaikka miten yrittäisi venyä, rajallisuus on tosiasia ja pitää valita mille antaa sopivan painoarvon. Enkä mitenkään paheksu vaikka sellaista "hassuhattu lelu noisea" vaan annostelen sellaisen itselleni sopivina määrinä sen verran mitä kiinnostus pysyy yllä. Eli rajatusti, mutta kiinnostaa kuitenkin!

Haastatteluissa jonkun ns. "itsestäänselvän" asian selittäminen äkkiseltään on yllättävän haastava. Siitä puolesta voi Brysk haastiksessa nostaa hattua, sillä vaikka ei erityisen syvälle mennä mihinkään, niin kyllä se kysymyksiin aina täräyttää vastauksen. Jos tulee sellainen "selistäs musique concrete ja elektro-akustisen musan ero rahvaalle", voi olla kevyt pähkinä vaikka asia sinänsä helppo artikuloida.  Viime kesänä olin haastattelussa missä yleisö ehkä kaikkea muuta kuin UG jengiä ja yht'äkkiä kysytään joku "selitäs Saatanan olemus" -tyyppinen kyssäri ja fiilis oli että... justiinsa!
Bizarre Uproarin kohdalla ja XE kohdalla artisti on aika useaan otteeseen maininnut että toisessa projektissa  painopisteessä enemmän seksualisoitua politiikkaa ja toisessa politisoitua seksuaalisuutta. Voi olla aika veteen piirretty viiva ja jutut sulautuu yhteen, mutta tuollaisen sisällön analyysin vaatiminen on vähän kuin pitäisi selittää joku suuri rakkautensa punatukkaisiin naisiin tai isoihin tisseihin. Artisti harvoin on joku suuri runoilija tai psykoanalyytikko joka voisi pureutua sellaisiin kysymyksiin. Asia on näin ja parempi tarkastella siitä seuraavia juttuja. Katsojan saattaisi olla hyvä hyväksyä annettuina, jonkinlaisina artistin persoonan osina jota se on, ilman mitään sen kummempaa tai tarkemmin selitettävää "syytä" tai "motiivia". Mielenkiintoisempi lähinnä on että yleensä vaatimus selitykseen ei kovin usein ilmene kuin karskimmissa jutuissa. Harvoin alettaan piinaamaan jostain lelunkeräilyn tai elektroniikka modaamisen tai hassujen kostyymien tiimoiöta motivaatiota samalla skeptisyydellä. "Selitäs nyt tuo vitun ouluhattu lätsä", heh..

Muutamat varsin ihmeelliset kohdat kyllä oli Brysk jutussa, päällimmäisenä jäi mieleen että mainitsi että noisessa genren homofobia olisi jotenkin vahva mielikuva ihmisillä. Mitäs ihmettä? Siis kenellä? Tai mistä syystä? Noise ja industrial ja tämän tyyppiset lienee kuin antiteesi moiselle. Suomessakin voi kelata että karskeimmatkin skenen jäbät melko tiiviisti yhteistyössä. Toki voi olla totta ettei jokainen henkilö ole sanavalintojensa kanssa kaikkein sensitiivisin, mutta se tuskin kertoo homofobiasta vaan siitä ettei ole myöskään mitään fobiaa yhteisön paineen uhriksi joutumisesta?

BU kohdalla on hauska huomata miten fanaattista on yleisö. Se ehkä näyttäytyy minulle selvemmin kun FA varmasti maailmalla tunnetuimpia distroja joista artistin kamat saa. Juuri tänään joku ulkomailta tilasi kerralla 30 BU julkaisua. Olisikohan viikko sitten kun joku tilasi.. oliko niitä 19. Parin kolmen levyn läjät on niin normaalia arki rutiinia, etti sellaista edes huomio "kysynnäksi". Itse en kuitenkaan osaa hahmottaa juuri ketään muuta artistia jonka fanit ostaisi siinä määrin. Ehkei myöskään ole tarjolla. Kyllähän vaikka Satatuhatta kassut meni taas sellaisessa kiimassa kaupaksi että heikompia hirvittää, mutta jos jollain muulla suomen noise artistilla olisi just nyt 30 eri levyä saatavilla, epäilen että ei ehkä kuitenkaan tipu tilauksia jossa vähän väliä joku ostaa tusinan levyjä tai "kaiken mitä saa"? Tai että ulkomailta asti lentää ihmisiä katsomaan keikkaa. Ihan jostain yhdysvalloista asti tulee jätkiä, heh.. Tätä Moozzhead koitti varmasti kysäistä että artistilla on fania ja siitä vaikutteita imevää jätkää poikkeuksellisen paljon ja miehen vaikute TÄMÄN alan noisessa lienee verrattavissa The Ritan vaikutukseen kansainvälisessä HNW touhussa. Voi olla ettei artisti itse edes näe sitä kovinta fanipoikien touhua sillä ei tietenkään ole kaikkein kiinnostavinta käyttää aikaansa seuraamalla jos joku tekee sitä mitä itse teki hetki sitten, mutta laiskemmin.

Kyl Brysk olis hyvä saada Noisecastiin, missä ehkä ei tarvitsisi kertoa kansainvälistä historiaa, ja voisi ehkä päästä syvemmälle tekemisen tapoihin tai sound preferensseihin. Rahvaalle sellaiset "työmaalta sourcet voi käyttää melkein sellaisenaan", voi olla jo ällistyttävä juttu, mutta noisen tekijöille tai kuuntelijoille jättää aika paljon keskusteltavaa että ... kerros hieman lisää.

E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net

RURAL RESISTANCE

Quote from: DBL on March 27, 2024, 11:23:57 PMvälimusateknot olikin aika haastavat

"The disco aliens, the rock'n'roll aliens, the yeaah, the yeah the yeah..."

FreakAnimalFinland

Moni varmaan tietääkin, mutta voi olla että osa ei, mutta Tampereen Pethouse ei pelkästään "keikkapaikka", vaan siellä on myös aika mainiosti noise levyjä tarjolla. Nappasin yhden muoveissa olevan UTON LP 7 eurolla ja parit käytetyt kelpo hintaan nekin. Kassuja on kaikenlaista Rupu, Satatuhatta ja lämminhenkisempää kokeellista meininkiä. Zinejäkin jotain. Akti kakkosta. Käytetyissä levyissä vielä M.B. vinyyli boxista lähtien, free/experimental/omituisuus painotus toki vahvempi. Mutta ainahan se on cool kun jossain fyysisessä paikassa noisea myynnissä.

Myös Turussa, Alfa Antikva ihan pläräämisen arvoinen kokeellisen matskun CD laatikosto. Ure Thrall jäbän ysäri CD lähti 4,50 euroa. Mies on touhunnut 1985 lähtien matskua ja taitaa olla edelleen toiminnassa. Muutamia juttuja mieheltä on ennestään. Dronelle tehnyt julkaisuja. Vaikka tälläisesti ihan korvanmyötäisestä sähköisestä drone matskusta ei mitään elämää suurempaa tarinaa voi kirjoittaa, itselleni toimiva kategoria on rare kult hommien ohella "tsekataas tämä edullinen CD". Monesti toimii erittäin hyvin kun napsii tsekattavaksi ilman liikaa varman päälle -asenteen tuomaa varovaisuutta.
E-mail: fanimal +a+ cfprod,com
MAGAZINE: http://www.special-interests.net
LABEL / DISTRIBUTION: FREAK ANIMAL http://www.nhfastore.net