Kovat oli meiningsit kyllä. Täytyy nostaa hattua tilan ylläpitäjille, talkootyönä oli saatu rakennettua ihan oikea stage ja seinät maalattu jne. Ei niin että viime vuotinen, käytännössä tyhjä teollisuushalli olisi jotenkin huono sekään. Myös soundit kuulosti omaan korvaan paremmalta, vähemmän "jymiseviltä" vai kuvittelinko vain?
Keikat todella kovia, AA ja Rotat tuli nähtyä useita kertoja viime vuonna, mutta sehän ei tunnu missään. AA tosiaan parantaa parantamistaan otteitaan, ja Rottien "seksuaalinen retardismi" henkinen taustavideo jos mahdollista vieläkin hillittömämpi kuin viimeksi. Jopa niin että se jopa hieman varasti huomiota itse soundeilta.
Samoin Umpion karmiva ihotauti-aiheinen video oli hieno. Hieman häkellyin kuin näin erään yleisön jäsenen katselevan aivan fiiliksissä mitä kaikkea karmeaa mönjää ihmisruumiista löytyykään, ja syövän samalla tyytyväisenä suklaapatukkaa.
Sadio täydellinen soundien, vokaalien ym. osalta! Sekä myös seuranhakuilmoitusten, joissa ihmiset erittäin robustisti esittelivät salaisia haaveitaan. Jopa niin että mielestäni peittoaisi pääesiintyjän, normiolosuhteissa. Normioloissa, joita tämä ilta tietty ei ollut. Olin hieman pettynyt aikoinaan kun julistettiin että tämä keikka olisi viimeinen. Mutta nyt se ei edes tunnu huonolta päätökseltä. Kuten Noisecastissakin todettiin, hyvä lopettaa huipuilla, ennen kuin alkaa lerpahtaa.
Jos edessä jotain performanssia oli päällä, en itse sitä nähnyt. Toivotaan että jotain videokoostetta tulisi kaiken kansan kulutukseen joskus?
Ja tosiaan kenties ne tavallisen tilan säännöt ei ehkä ihan loppuun asti pitäneet, vaan meno lähti jotakuinkin lapasesta. Siitä tuskin kukaan jaksaa tosissaan vetää hernettä nenään, mutta jälkipyykkiä pestään kai niin kirjaimellisesti kuin vertauskuvauksellisesti nyt alkavalla viikolla. Kuulin sellaistakin että osa mestasta pitäisi maalata uudellaan, joka vaikuttaa hieman overkilliltä. Vaan mitäpä se itselleni kuuluu.
Kaikenlaista kivaa oli taas tarjolla myös, rahaa vastaan jota itselläni ei ollut. No jokunen kassu tarttui mukaan sentään.
Kesäkuussa en paikalle pääse, mutta elokuuhun ei ole enää kauan, eli silloin nähdään taas. Suurkiitos osaltani niin järjestäjille kuin esiintyjille!